نوشته شده توسط : مریم داوودی

انواع شقاق یا فیشر مقعدی و پیشگیری از ابتلا و تشدیدی بیماری

انواع شقاق یا فیشر مقعدی و پیشگیری از ابتلا و تشدیدی بیماری

بیماری شقاق یا فیشر یکی از انواع بیماری مقعدی است. این بیماری همان زخم مقعدی است، زیرا شقاق موجب زخمی عمیق در دیواره کانال مقعد می گردد. عمق این زخم به حدی است که می تواند تا عضله مقعدی نیز امتداد داشته باشد.

شقاق مقعدی در ناحیه ای حساس از بدن قرار دارد و احتمال عفونی شدن آن بسیار زیاد است. از علائم شقاق می توانیم به درد، خارش، خونریزی، تورم و التهاب پوست اطراف مقعد اشاره کنیم. همچنین عامل ایجاد این بیماری می تواند مجموعه ای از عوامل شامل یبوست، اسهال مزمن، بارداری، زایمان، رابطه مقعدی، کهولت سن و جابه جایی اجسام سنگین باشد. درمان شقاق شامل برطرف کردن علت اصلی بیماری است، این علت می تواند بیماری هایی مانند یبوست باشد و یا از تنگ بودن عضله اسفنکتر مقعدی نشات گیرد.

تعیین نوع شقاق یکی از مواردی است که می تواند در انتخاب نوع درمان تاثیر گذار باشد، از همین روی در ادامه به تشریح انواع شقاق می پردازیم :

انواع شقاق مقعدی

به طور کلی شقاق به دو دسته تقسیم می شود. این تقسیم بندی بر حسب مدت زمان بروز بیماری و شدت آن انجام می شود. انواع شقاق به این شرح است:

شقاق حاد

شقاق حاد به شقاقی گفته می شود، که بیمار برای اولین بار علائم این بیماری را تجربه نماید. شقاق حاد کمتر از ۱۲ هفته از بروز آن گذشته است. این نوع شقاق مقعدی علائمی حاد و شدید از جمله درد و خونریزی را به همراه دارد. در این حالت زخم شقاق، سطحی و کم عمق است و نیز طول کمی دارد.

معمولاً شقاق حاد با استفاده از درمان های خانگی و رعایت چند نکته ساده بهبود می یابد. در اغلب موارد تنها کافی است یبوست خود را درمان نمایید.

شقاق مزمن

در صورتی که نسبت به درمان شقاق حاد بی توجه باشید، شقاق مزمن ایجاد می شود. معمولاً شقاقی که بیش از ۱۲ هفته از بروز آن گذشته شقاق مزمن نام می گیرد. با گذشت زمان زخم شقاق پیشرفت نموده و علائم و عمق زخم هم تشدید می شود.

در نتیجه عمق زخم شدت یافته و عضله مقعدی را نیز درگیر می کند. در این حالت بیماری تا حدی پیشرفت نموده که برای درمان نیاز به جراحی است.

پیشگیری از تشدید بیماری شقاق یا فیشر مقعدی

بی توجهی به بیماری شقاق می تواند موجب تشدید آن گردد و وضعیت را وخیم تر نماید.در این حالت زخم شقاق عمیق تر شده و یا عفونت و التهاب آن شدت می یابد. با رعایت نکات نیز از تشدید بیماری و نیز مزمن شدن آن جلوگیری نماید.

  • درمان سریع بیماری
  • درمان بیماری های گوارشی نظیر یبوست و اسهال
  • رعایت بهداشت مقعد و پرهیز از زیاده روی در شستشوی آن به خصوص با مواد شوینده معطر
  • کاهش فشار وارده بر مقعد با پرهیز از نشستن های طولانی مدت، جابه جایی اجسام، رابطه جنسی و …
  • استفاده از حمام سیتز
  • برطرف کردن سریع التهاب مقعد با استفاده از داروهای گیاهی و یا آنتی بیوتیک ها

پیشگیری از شقاق یا فیشر مقعدی

برای پیشگیری از بروز بیماری تنها کافی است، علت اصلی بروز بیماری را بشناسید و آن را برطرف نمایید. برای این منظور رعایت نکات زیر پیشنهاد می شود. مهمترین روشهای پیشگیری از شقاق به این شرح است:

  • مصرف کافی آب به منظور برطرف کردن یبوست و نرم نمودن مدفوع
  • دریافت فیبر کافی به جهت برطرف کردن یبوست با افزایش حجم مدفوع
  • ورزش منظم حداقل ۳۰ دقیقه در روز
  • پرهیز از رابطه مقعدی
  • پرهیز از مصرف سیگار
  • اجتناب از جابه جایی اجسام سنگین
  • مصرف ملین در صورت ابتلا به یبوست
  • رعایت بهداشت مقعدی
  • پرهیز از نشستن به مدت طولانی
  • درمان سریع اسهال
  • پرهیز از زور زدن در توالت

در برخی موارد بیماران پس از طی مدتی دچار عود مجدد بیماری می شوند. این مورد می تواند ناشی از عدم درمان علت اصلی بیماری و یا بی توجهی به نکات مراقبتی باشد. در هر حال افرادی که یکبار دچار این بیماری شده اند، شانس بیشتری برای تجربه عود مجدد بیماری دارند و لازم است، توجه ویژه ای به نکات پیشگیرانه داشته باشند.



:: برچسب‌ها: درمان شقاق , شقاق ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم داوودی

انواع محلول و پماد برای درمان زگیل تناسلی

انواع محلول و پماد برای درمان زگیل تناسلی

یکی از شایع ترین بیماریهای آمیزشی زگیل تناسلی است که در سال های اخیر شیوع بسیار گسترده ای پیدا کرده است. این بیماری در اثر نوعی ویروس به نام HPV ایجاد می شود. با ورود ویروس به بدن ممکن است در برخی افراد زگیل هایی بر روی پوست ناحیه تناسلی ایجاد شود.

در صورت ابتلا به این ویروس هیچ راهکار درمانی قطعی برای از بین بردن این ویروسها وجود ندارد، تنها می توان با روشهای مختلف عوارض HPV یعنی زگیل های تناسلی را کنترل کرد. یکی از روشهای کنترل و درمان این زگیل ها استفاده از دارو است. که البته در مقایسه با روشهای دیگر درمان این بیماری مدت زمان بیشتری به طول می انجامد. برخی از داروهای مناسب برای درمان زگیل تناسلی به این شرح است:

پماد برای درمان زگیل تناسلی

مهمترین انواع پماد برای درمان زگیل تناسلی به این شرح است :

پماد آلدرا

پماد آلدرا یا ایمی کیمود ۵% یکی از پمادهای کاربردی برای درمان این بیماری است. این کرم موضعی از طریق تقویت واکنش سیستم ایمنی بدن به   کمک می کند.

استفاده از این دارو بسیار ساده بوده و تنها کافی است زگیل های تناسلی را با یک لایه نازک از این پماد بپوشانید. لازم است تا محو شدن کامل پماد آن را بر روی پوست مالش دهید.۶ الی ۱۰ ساعت بعد می توانید این پماد را با آب گرم و مواد شوینده مناسب شستشو دهید.از آنجایی که این پماد ممکن است کاندوم ها و دیافراگم را تضعیف کند، بهتر است همزمان با مصرف این پماد از رابطه جنسی بپرهیزید. مهمترین عوارض شایع مصرف این پماد برای درمان زگیل تناسلی شامل تورم، خارش و سوزش، حساسیت پوست و پوسته پوسته شدن پوست است.

پودوفیلوکس

پودوفیلوکس به اشکال ژل و محلول ۵% در دسترس است. این دارو از فعال ترین مواد پودوفیلین تولید شده است. برای مصرف این دارو به شکل محلول باید با استفاده از پارچه ای پنبه ای زگیل را بپوشانید و برای مصرف آن به شکل ژل با استفاده از انگشتان ژل را بر روی زگیل ها پخش کنید. البته در برخی موارد پزشک ترجیح میدهد اولین مرتبه استفاده از دارو را خود انجام دهد. برای پیشگیری از حساسیت پوستی توصیه می شود، قبل از مصرف دارو پوست را کاملاً خشک نمایید.

استفاده از داروی پودوفیلوکس برای درمان ضایعات واژن، مجرای ادرار و زگیل مقعد توصیه نمی شود. نتایج تحقیقات ثابت کرده اند که میزان پاکسازی پودوفیلاکس و پودوفیلین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

 فرمالدئید

 فرمالدئید یکی دیگر از داروهای شیمیایی برای درمان زگیل های تناسلی است. این دارو باید تنها بر روی زگیل ها استعمال شود و باید از تماس آن با دیگر نواحی پوست بپرهیزید. این دارو نیز همانند سایر داروهای زگیل تناسلی در دراز مدت تاثیر داشته و باید روزی یک الی دو مرتبه از آن استفاده نمود.

درمان زگیل تناسلی با محلول ها

برخی از داروهای زگیل تناسلی در اشکال دیگری مانند محلول، ژل یافت می شوند، که تاثیر سریع تر و قوی تر داشته و می توانند به سرعت زگیل ها را حل کنند. قبل از مصرف این دست از دارو ها با پزشک مشورت نمایید تا راهکار استفاده از این محلول را فراگیرید. برخی از این محلول ها توسط پزشک اعمال می شود. نکته مهم در این مورد این است که باید از تماس این محلول های قوی با پوست غیر آلوده اجتناب نمایید. مهمترین محلول های در دسترس برای درمان زگیل تناسلی به این شرح است:

اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک داروی قوی با قدرت حل کنندگی بالایی است. برای مصرف اسید سالیسیلیک لازم است ناحیه مورد نظر را با استفاده از آب و صابون شسته و خشک کنید. سپس این محلول روزی دوبار بر روی زگیل ها اعمال کنید.

از تماس این محلول با نواحی مخاطی بدن مانند دهان، واژن، مقعد اجتناب نمایید. عوارض این دارو ممکن است شامل تحریک منطقه، سوزش، خارش و التهاب پوست باشد.

در صورتی که سابقه حساسیت به این دارو را داشته و یا نسبت به داروهای خانواده سالیسیلات ها (مثل آسپرین ، بروفن، ناپروکسن) حساسیت دارید، از مصرف این دارو اجتناب نمایید. همچنین بیماران دیابتی و قلبی و یا زنان باردار باید از مصرف این دارو اجتناب نمایند.

رزین پودوفیلین

محلول ۱۵ تا ۲۵ درصدی رزین پودوفیلین یکی از داروهای موثر در درمان زگیل تناسلی است. برای مصرف این دارو باید پس از شستن پوست اجازه دهید، به طور کامل خشک شود و سپس دارو را اعمال نمایید. تا احتمال حساسیت های پوستی به حداقل کاهش پیدا نماید.

همچنین لازم است بعد از ۴ ساعت از مصرف دارو آن را به طور کامل با آب و صابون بشویید، تا عوارض دارو و واکنش های حساسیتی به حداقل کاهش پیدا کند. از مصرف بیش از ۰٫۵ میلی لیتر از این دارو اجتناب نمایید. همچنین از مصرف آن بر روی نواحی مخاطی بدن نظیر واژن، مقعد و … بپرهیزید، زیرا مصرف آن در نواحی متصل به ستون فقرات ممکن است تغییر پلاکتی را به دنبال داشته باشد.

 

اسید تری کلرواستیک

داروی اسید تری کلرواستیک ۶۰ الی ۹۰ درصدی اغلب در درمان زگیل های مرطوب و کوچک کارایی دارد. از  اسید تری کلروائوستیک می توان برای درمان زگیل های مقعدی و واژن نیز استفاده نمود.

برای مصرف می توانید حجم  کمی از این دارو را بر روی پوست استعمال نمایید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود. از مصرف آن بر روی نواحی غیر آلوده پوست اجتناب نمایید.



:: برچسب‌ها: درمان زگیل تناسلی, زگیل تناسلی, ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم داوودی

زگیل تناسلی چگونه بر جنین در دوران بارداری تاثیر می گذارد؟

در عصری زندگی می کنیم که میزان شیوع بیماری های جنسی نظیر زگیل تناسلی به شدت افزایش پیدا کرده است. زگیل تناسلی ناشی از ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود، و ابتلا به آن می تواند در دراز مدت منجر به سرطان های خطرناکی مانند سرطان گردنه رحم شود. بسیاری از مادران مبتلا به این ویروس در رابطه با بارداری و جنین خود نگران هستند، و می خواهند بدانند آیا می توانند همانند سایرین باردار شوند و آیا نوزاد آنها نیز درگیر این بیماری خواهد شد یا خیر ؟

عوارض احتمالی زگیل تناسلی در طی دوران بارداری

زگیل تناسلی در ایجاد اختلال در بارداری تاثیری نداشته و مادران مبتلا به این بیماری می توانند بدون مشکل باردار شوند. ولی این بیماری احتمال خطر هایی مانند ابتلای جنین به این ویروس را افزایش می دهد. به علاوه بارداری به علت نامشخصی موجب می شود، تعداد زگیل ها افزایش چشمگیری داشته باشند.

 تاثیر زگیل تناسلی بر جنین

مهمترین نگرانی و دغدغه مادران باردار، سرنوشت نوزاد آنها است، در این مورد باید بگوییم مهمترین عارضه ی احتمالی زگیل تناسلی در بارداری احتمال ابتلای جنین به این بیماری است، برخی از پزشکان اعتقاد دارند این احتمال بسیار کم است اما شرایط بسیاری هستند که می توانند میزان خطر را افزایش دهند. به طور مثال پاره شدن کیسه آب مادر و یا زایمان طبیعی با وجود زگیل تناسلی به سبب عبور نوزاد از مجرای زایمان آلوده ریسک ابتلای نوزاد به این بیماری را به شدت افزایش میدهد. در صورتی که نوزادی به این بیماری مبتلا باشد، چندین هفته پس از تولد دچار زگیل هایی در ناحیه گلو و دهان خواهد شد.

زگیل تناسلی و زایمان

زگیل تناسلی تاثیری جدی در انتخاب روش زایمان ندارد. و مادر می تواند هم از طریق زایمان طبیعی و هم از طریق سزارین وضع حمل نماید. اما به یاد داشته باشید زایمان طبیعی ریسک ابتلای نوزاد به بیماری را افزایش می دهد به خصوص اگر مادر در ناحیه واژن و مجرای زایمان دچار زگیل باشد. به علاوه وجود زگیل ها در طول زایمان ممکن با خونریزی همراه شود و یا اینکه کشیدگی دیواره واژن برای زایمان را با مشکل مواجه نماید. تحقیقات نشان داده گونه هایی از ویروس که موجب زگیل می شوند، ارتباطی با سقط جنین ندارند.

تشخیص زگیل تناسلی در دوران بارداری

تشخیص زگیل تناسلی در بارداری

روشهای تشخیص زگیل تناسلی در بارداری همانند سایر زمان ها می باشد. اگر زگیل ها بر روی نواحی تناسلی ایجاد شده باشند، پزشک می تواند تنها با معاینه چشمی وجود آن را تشخیص دهد. اما انجام تست هایی مانند پاپ اسمیر و DNA می تواند در صورت لزوم نوع ویروس را نیز تعیین نماید.

روش های درمانی زگیل تناسلی در دوران بارداری

درمان زگیل تناسلی به طور قطع امکان پذیر نمی باشد، زیرا هنوز راه درمان قطعی برای این بیماری پیشنهاد نشده است. اما وجود زگیل ها را می توان درمان نمود. اما توجه داشته باشید، حتی زمانی که زگیل های تناسلی وجود ندارند، ویروس همچنان در بدن بوده و از بین نرفته است. مادران باردار نمی توانند از روشهای دارویی مانند استفاده از پماد برای از بین بردن زگیل ها استفاده نمایند، زیرا احتمال آسیب به جنین وجود دارد. در نتیجه بهتر است زنان باردار از روشهای موضعی مانند کرایو، جراحی، لیزر و .. برای درمان زگیل های خود استفاده نمایند.

تاثیر واکسن گارداسیل بر جنین و زنان باردار

آمار ها نشان داده واکسن گارداسیل هیچ تاثیر منفی بر مادر و یا جنین نداشته و مادران باردار نیز میتوانند همانند سایرین از واکسن برای پیشگیری استفاده نمایند. علت این امر را می تواند عدم وجود میکروب های کشته شده یا ضعیف شده در واکسن دانست.



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم داوودی

چه خوراکی هایی برای افرادی که مبتلا به بواسیر هستند مضر است؟

چه خوراکی هایی برای افرادی که مبتلا به بواسیر هستند مضر است؟

بواسیر یکی از مشکلات رایج مقعدی است که افراد زیادی در طول زندگی خود با آن روبرو می شوند. بواسیر یا هموروئید در اثر کشیدگی و پارگی رگ های اطراف ناحیه ی مقعد به وجود می آید. زمانی که در اثر برخی دلایل مانند یبوست فشار بیش از اندازه ای حین اجابت مزاج به اطراف مقعد شما وارد می شود طبیعی است که رگ ها تحت کشش و فشار بیش از اندازه قرار می گیرند و در نتیجه دچار از هم گسیختگی خواهند شد.

چنین شرایط رابطه ی مستقیمی با نوع تغذیه ی شما دارد. یبوست یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده و تشدید کننده ی بواسیر است و بیشترین مورد ابتلا به آن در اثر رژیم غذایی افراد است.

مطالعات نشان داده که علائم و نشانه های بواسیر با مصرف برخی خوراکی ها و رژیم های غذایی می تواند شدیدتر شود و به مشکل بواسیر شما دامن بزند. مواد غذایی تند،حساسیت زا و کافئین دار یکی از بزرگ ترین خط قرمز های شما در زمان ابتلا به بواسیر هستند.

افراد مبتلا به بواسیر یا هموروئید این غذا ها را نخورند

خوراکی های مضر برای مبتلایان به بواسیر

برای درمان هموروئید و جلوگیری از تشدید علائم آن موارد زیر را به خاطر داشته باشید.

غذاهای حاوی فیبر بالا و فیبر پایین

یکی از مهم ترین نکات غذایی برای افراد مبتلا به بواسیر مصرف متعادل فیبر است. خوراکی هایی که فیبر آنها بیش از اندازه است و خوراکی هایی که فاقد فیبر هستند هر دو به یک اندازه می تواند برای بواسیر شما مضر باشد.

خوراکی های شور

مصرف خوراکی های شور در دورانی که به بواسیر مبتلا شده اید می تواند هم باعث نفخ شما شود و هم شرایط کم آبی بدن شما را تسهیل کند و بدین ترتیب بیشتر در معرض یبوست قرار بگیرد. برای درمان بواسیر مصرف خوراکی های شور را کنار بگذارید.

محصولات لبنی

مصرف بیش از اندازه ی محصولات لبنی می تواند حجم مدفوع شما را افزایش دهد و نفخ شکم تولید کند. اگر به بواسیر مبتلا شده اید در مصرف محصولات لبنی احتیاط کنید.

میوه های نارس

میوه های نارس از بدترین انتخاب های خوراکی شما در زمان بواسیر می تواند باشد. مصرف چنین میوه هایی یعنی تولید یبوست و تشدید علائم بواسیر.

نوشیدنی های الکلی

به هنگام بروز بواسیر باید مصرف نوشیدنی های الکلی را به کل کنار بگذارید. مصرف نوشیدنی های الکلی می تواند هم بدن شما را دچار کم آبی شدید کند و هم حرکات روده ی شما را کند نماید که نتیجه ی هر دوی اینها یبوست است.

فلفل

مصرف انواع فلفل به خصوص فلفل های تند می تواند بواسیر شما را وخیم تر کند. مصرف فلفل می تواند درد بواسیر شما را به مراتب افزایش دهد.

ادویه

هنگامی که با علائم و نشانه های بواسیر روبرو هستید باید مصرف انواع ادویه ها را تا زمان رسیدن به بهبودی کامل کنار بگذارید.

قهوه

شاید یک فنجان آرامش بخش خوبی برای شرایط شما در زمان بواسیر باشد ولی می تواند منجر به کم آبی و ایجاد یبوست در بدن شما شود پس بهتر است در زمان ابتلا به بواسیر مصرف قهوه را متوقف کنید.



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم داوودی

پیشگیری از ابتلا به فیستول مقعدی و عوامل تشدید کننده این بیماری

فیستول مقعدی نوعی از بیماری های مقعدی است، که به معنی اتصال غیرطبیعی میان دو ارگان از بدن است. این بیماری در اثر نفوذ عفونت و التهاب به سطح پوست ایجاد می شود. عامل اغلب فیستول ها، آبسه درمان نشده است. از نشانه های فیستول مقعدی می توانیم به درد، خارش، سوزش، خونریزی، بروز حفره ای بر روی سطح پوست و قابل مشاهده شدن سوراخ آن اشاره کنیم. این بیماری مقعدی با استفاده از درمان های خانگی بهبود نمی یابد و باید هرچه سریع تر درمان شود. زیرا با گسترده شدن عفونت روند درمان نیز پیچیده تر می شود.

عوامل ایجاد فیستول

مهمترین عامل به وجود آورنده فیستول مقعدی آبسه های ( تجمع عفونت بر روی سطح پوست) درمان نشده ای است که با نفوذ عفونت تا سطح پوست موجب می شود، حفره ای بر روی پوست ظاهر شود. این حفره پوست اطراف مقعد را به کانال مقعد متصل می کند.

آبسه ها اغلب در اثر مسدود شدن یکی از غدد راست روده ایجاد می شوند و تجمع عفونت در این غدد، بافت های اطراف را آلوده کرده و سبب به وجود آمدن فیستول می شود. تفریباً از هر دو نفر مبتلا به آبسه درمان نشده یک نفر به فیستول مقعدی دچار می شود. تخلیه خود به خودی آبسه ریسک ابتلا به فیستول را افزایش می دهد.

عوامل خطر

ابتلا به برخی از بیماری ها ممکن است، ریسک ابتلا به فیستول را افزایش دهند. زیرا بیماری های التهابی و عفونی، زمینه را برای پیدایش آبسه فراهم می کنند. برخی از بیماری ها که زمینه ایجاد فیستول را فراهم می کنند، عبارتند از :

    • آبسه مقعدی : تجمع عفونت در بدن، ایجاد علائمی از جمله تب، خستگی و تورم اطراف مقعد
    • بیماری های التهابی روده : این بیماری ها در دو نوع کولیت و کرون ظاهر شده و همان طور که از نام آن پیداست در دوره های عود خود موجب التهاب و عفونت روده می شوند. کرون در مقایسه با کولیت شانس بیشتری برای ایجاد فیستول مقعدی دارد.
    • دیورتیکولیت : این بیماری التهاب کیسه های کوچک بر روی سطح روده است.
    • عوارض جراحی در اطراف مقعد : آسیب جراحی مقعد یا زایمان سخت می تواند باعث تغییر شکل سلول ها شود.
    • سل : ابتلا به این بیماری باکتریایی که می تواند هر نقطه ای از بدن را تحت تاثیر قرار دهد، زمینه را برای آبسه فراهم میکند.
    • HIV : این بیماری سیستم ایمنی بدن را تضعیف نموده و موجب بروز بیماری فیستول می شود.
    • سرطان : سرطان موجب تغییر شکل سلول ها شده و زمینه را برای فیستول فراهم می کند.
    • بیماری های جنسی نظیر کلامیدیا و سیفلیس

 

پیشگیری از ابتلا به فیستول مقعدی

امکان پیشگیری از فیستول مقعدی به طور کامل وجود ندارد، اما راهکارهایی توصیه می شود، که می تواند ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

  • درمان سریع آبسه مقعدی و پرهیز از تخلیه آن توسط بیمار
  • درمان بیماری های التهابی روده، دیورتیکولیت و ….
  • مصرف فیبر بیشتر برای جلوگیری از یبوست
  • پرهیز از استعمال دخانیات و مصرف الکل
  • هیدراته نمودن بدن با مصرف حداقل ۸ لیوان آب در طول روز
  • رعایت بهداشت مقعد و شستشوی مرتب آن
  • استفاده از کاندوم در رابطه جنسی برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی
  • پرهیز از رابطه جنسی مقعدی
  • معاینه مقعد و درمان سریع در صورت بروز هر نشانه غیر طبیعی

عوامل تشدید کننده فیستول

مهمترین عوامل تشدید کننده فیستول مقعدی به این شرح است :

  • ابتلا به سرطان ها به خصوص سرطان مقعد و روده
  • بیماری کرون و کولیت
  • تزریق برای درمان بواسیر داخلی
  • بواسیر بیرون زده از مقعد
  • آسیب ناشی از تنقیه
  • زخم شدن مقعد در اثر برخورد با اشیاء نیز
  • تضعیف سیستم ایمنی بدن
 


:: برچسب‌ها: فیستول , درمان فیستول , فیستول مقعد , درمان فیستول با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم داوودی

رابطه جنسی با وجود بواسیر یا هموروئید و تاثیر آن بر توانایی جنسی

رابطه جنسی با وجود بواسیر یا هموروئید و تاثیر آن بر توانایی جنسی

بیماری هموروئید یا بواسیر در اثر آسیب وارده بر عروق هموروئیدی شکل می گیرد. این بیماری که در اثر تورم و گشاد شدن عروق مقعدی ایجاد می شود. این بیماری می تواند موجب درد، خونریزی، تورم، عفونت و … شود.

بیماری بواسیر با اینکه تهدید کننده زندگی به شمار نمی رود ولی با این حال می تواند به شدت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از مشکلاتی که بواسیر ایجاد می کند و کمتر به آن پرداخته می شود، تاثیر منفی بر توانایی جنسی است. در ادامه به بررسی تاثیرات هموروئید بر زندگی جنسی بیمار می پردازیم.

تاثیر بواسیر یا هموروئید بر توانایی جنسی

هموروئید از بیماری هایی است که می تواند بر سلامت بدن فرد تاثیرات بسیاری داشته باشد و حتی از نظر روحی نیز فرد را درگیر نماید. یکی از تاثیرات هموروئید بر مردان مشکلات مربوط به نعوظ است. نعوظ از طریق عروق ایجاد شده و این یعنی عروقی که سلامت خود را از دست داده اند، نمی توانند درست عمل کنند. با وجود آنکه بواسیر در عروق مقعدی ایجاد می شود ولی می تواند میل جنسی و نیز توانایی جنسی در مردان و زنان را تحت تاثیر قرار دهد.

علت تاثیر منفی وجود بواسیر بر توانایی جنسی، یگانه بودن منشاء اعصاب این عروق است. این عروق همان اعصاب شاخه های عصب پودنتال هستند.

در زنان مبتلا به هموروئید رابطه جنسی موجب آزردگی عصبی می شود، این امر توانایی جنسی آن ها را دچار اختلال می نماید. در نتیجه یا به ارگاسم نمی رسند و یا خیلی دیر به ارگاسم می رسند. این موضوع در مورد شقاق با توجه به درد بسیار شدید این بیماری، تشدید شده و بسیاری از زنان از آن شکایت دارند.

طی تحقیقات، به اثبات رسیده اغلب مردان پس از درمان هموروئید به روش هموروئیدکتومی توانایی جنسیشان تقویت شده و اظهار رضایت بیشتری از روابط جنسی خود داشتند. زنان نیز پس از درمان، آزردگی و درد کمتری خواهند داشت و لذت بیشتری از رابطه جنسی می برند.

نکته ای که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید، این است که بسیاری از مردان مبتلا به بواسیر شروع به مصرف قرص هایی مانند ویاگرا می کنند که عملکرد جنسی آنان را بهبود بخشد، اما این عمل تنها موجب خونریزی هموروئید می گردد. زنان نیز ممکن است با مصرف اسپری سیل دونافیل ممکن است دچار خونریزی شوند. البته مصرف این داروها در مورد شقاق تاثیرات مثبتی داشته و می تواند به درمان کمک نماید.

رابطه جنسی با وجود بواسیر یا هموروئید

همان طور که گفتیم بواسیر یا هموروئید می تواند توانایی جنسی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. اما مانع این عمل نمی شود. با این وجود انجام رابطه جنسی مقعدی بی ضرر نبوده و می تواند بیماری را در زنان تشدید نماید. رابطه جنسی با وجود بواسیر، درد بسیاری زیادی داشته و ممکن است منجر به عفونت و التهاب مقعد گردد و یا حتی خونریزی را به دنبال داشته باشد.

از همین روی توصیه می شود، حداقل تا اتمام فرآیند درمان از رابطه جنسی بپرهیزید، زیرا با این عمل فشار بسیار زیادی متحمل عروق مقعدی می شود.

 


:: برچسب‌ها: هموروئید , بواسیر , درمان هموروئید , درمان بواسیر , ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()