نوشته شده توسط : مریم داوودی

امروزه طیف گسترده ای از انواع سیستم های گرمایشی در بازار وجود دارد. در حالی که بسیاری از آنها به اندازه کافی متنوع هستند که می توانند به طرق گسترده ای مورد استفاده قرار گیرند.

 

یونیت هیتر

در حالی که یونیت هیتر تابشی که در دمای سطح بسیار بالا کار می کنند ، برای برنامه های "گرمایش نقطه ای" مناسب هستند (مثلاً یک میز کار خاص) ، آنها به طور کلی انتخاب خوبی برای گرم کردن فضا نیستند. برخلاف یونیت هیتر تابشی ، یونیت هیترها از یک فن برای تولید جریان با حجم زیاد هوا استفاده می کنند که گرمای تولید شده را به طور مساوی و کارآمد در محیطی که در آن نصب شده توزیع می کند. هر یونیت هیتر محدودیتی در میزان توزیع گرما و همچنین برای فضاهای بزرگتر ممکن است به چندین واحد یونیت هیتر نیاز داشته باشد.

گرچه گرما تقریباً در همه موارد توسط یک فن یکپارچه توزیع می شود ، گرما ممکن است به روش های مختلفی تولید شود. انتخاب اغلب توسط در دسترس ترین و مقرون به صرفه ترین سوخت برای کاربر انجام می شود.

سیستم های آب گرم در گردش

آب گرم توسط یک دیگ بخار مرکزی تولید می شود و سپس در یک یا چند یونیت هیتر واحد آب گرم کم فشار (LPHW) پخش می شود. این یونیت هیتر های واحد LPHW در بسیاری از برنامه ها مانند گرمایش ورودی مغازه ها ، انبارها ، اماکن صنعتی ، کارگاه ها و سالن های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند. طرفداران سطح صدای کمی دارند و عملکرد قابل اطمینان را ارائه می دهند. بسیاری از آنها دارای تجهیزات کنترل جانبی اختیاری از جمله ترموستات الکترونیکی هستند که فن را روشن / متوقف کرده و جریان آب را باز یا خاموش می کند. در صورت عدم نیاز به گرمایش ، ممکن است فن برای تأمین تهویه در صورت لزوم به کار خود ادامه دهد. یونیت هیتر های چند واحدی را می توان با یک سنسور اتاق خارجی و تنظیم کننده تنظیم نقطه تنظیم کرد. برخی از یونیت هیتر های واحد LPHW مجهز به قابلمه و آبکش قطره ای هستند و می توان از آنها برای خنک کردن و همچنین گرم کردن استفاده کرد.

یونیت هیتر های بخار

برخی از دیگهای بخار آب گرم تولید می کنند اما برخی دیگر بخار تولید می کنند. یونیت هیتر های بخار از بسیاری جهات شبیه یونیت هیتر های واحد LPHW هستند ، با این وجود گرچه دارای یک سیم پیچ و یک فن برای دمیدن هوا از طریق سیم پیچ هستند ، اما سیم پیچ خود ساخت بسیار سنگین تری دارد. اصل کار یونیت هیتر واحد بخار از نظر یونیت هیتر LPHW کمی متفاوت است از این جهت که سیم پیچ ساخته شده است تا مایعات نه تنها گرمای خود را به هوا منتقل کند بلکه حالت را نیز تغییر دهد. متراکم شدن بخار در سیم پیچ ، گرمای بیشتری را نسبت به خنک سازی بخار ، اما حفظ حالت بخار آن ، آزاد می کند. خروجی یونیت هیتر های واحد بخار با فشار بیشتر در لوله بخار و یونیت هیتر های واحد بخار Thermolier که ما ارائه می دهیم برای اتصال به تجهیزات بخار لوله ای تا 10 بار بیشتر هستند.

بخاری برقی استاندارد

این واحدهای اساسی از 3 کیلو وات به بالا هستند و در اماکن صنعتی متوسط ??هدف قرار می گیرند. مدل ها برای برنامه های تک فاز و سه فاز موجود است. پرتاب هوای گرم از 9 تا 16 متر است. برای انطباق با مقررات طراحی Ecodesign (EU) 2015/1188 این واحدها باید با ترموستات خارجی (مانند لوازم جانبی TAP16R) نصب شوند. TAP16R دارای شروع تطبیقی ??، برنامه هفتگی و تشخیص پنجره باز است.

یونیت هیتر برای کاربردهای تخصصی

انتخاب مناسب ترین یونیت هیتر بستگی به محیطی دارد که در آن استفاده می شود. مدل نشان داده شده در 4 نسخه موجود است. Elektra C برای محیط های خورنده و مرطوب در نظر گرفته شده است ، به عنوان مثال سالن های شستشوی ماشین و کارهای فاضلاب با پوشش خارجی از ورق فولاد ضد اسید ، دارای رتبه IP65. Elektra F دمای عنصر کمی دارد و برای استفاده در مناطق قابل اشتعال تأیید شده است ، به عنوان مثال کارگاه های نجاری و ساختمان های کشاورزی با درجه IP65. Elektra V برای مقاومت در برابر ارتعاشات موجود در کشتی ها و سیستم عامل های دریایی طراحی شده است و توسط Det Norske Veritas تأیید می شود. برای سیستم های تک و 3 فاز ، 50 یا 60 هرتز و دارای امتیاز IP44 موجود است. Elektra H برای اتاق هایی با دمای بالا ، تا 70 درجه سانتی گراد طراحی شده است و دارای درجه IP44 است.

یونیت هیترهای دارای رتبه ATEX

این یونیت هیتر ها را می توان در جایی که گازهای احتمالی انفجاری وجود دارد نصب کرد. آنها برای مناطق خطرناک منطقه 1 و منطقه 2 و برای گروه های گاز 11A و 11B مناسب هستند. آنها باید به صورت افقی نصب شده و در مواردی که دمای محیط از 40 درجه سانتیگراد بیشتر نباشد کار می کنند. یونیت هیتر ها مهر و موم شده T3 هستند و می توانند در مناطق تعیین شده T1 ، T2 یا T3 استفاده شوند. این یونیت هیتر ها به طور گسترده ای در تاسیساتی مانند پالایشگاه های نفت ، تصفیه خانه های فاضلاب و محل های ذخیره سازی رنگ استفاده می شوند. گواهی ATEX با کابینت استیل روکش اپوکسی با ضخامت 2 میلیمتر ، لوورهای قابل تنظیم جهت هوا ، محافظت در برابر دما ، مبدل حرارتی مایع به هوا با شارژ خلا uum و کنتاکتور داخلی.

انواع یونیت هیتر نفت، گازوئیل، گاز مایع و پروپان سوز

این موارد در دو طرح ثابت و موبایل موجود است. برای سیستم های ثابت به احتمال زیاد یک مرکز بزرگ ذخیره سازی سوخت خارجی برای تسهیل در مصرف سوخت سوخت عمده وجود دارد. سیستم های همراه اغلب شامل یک پیل سوختی داخلی کوچک است. سیستم های تلفن همراه به ویژه در سایت های ساختمانی که هنوز اتصالات الکتریکی دائمی در آن تکمیل نشده است و یا برای رویدادهای "Marquee" مانند مکان های کنسرت موقت ، صحنه های جشنواره ، عروسی های بزرگ و سایر برنامه های مشابه قابل استفاده هستند. یک یونیت هیتر منفرد ممکن است با استفاده از انواع آداپتورهای مجاری به مناطق مختلفی منتقل شود.

یونیت هیتر های غیرمستقیم با روغن در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. برای تعلیق افقی یا عمودی طراحی شده است ، این واحدها به طور گسترده ای در کاربردهای باغبانی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند و غالباً همراه با کانال معلق و سوراخ دار ، برای حداکثر نفوذ گرما استفاده می شوند. این واحدها همچنین می توانند روی زمین نصب شوند ، با استفاده از یک کیت واگن برقی اختیاری برای تسهیل حرکت بین سایت ها موجود است. واحد تصویر خروجی 81kW (280،000 BTU / Hr) با جریان هوا 7،100 m³ / Hr دارد.

یونیت هیتر سوخت جامد

ایده آل برای شرایط صنعتی که مقادیر زیادی زباله قابل احتراق تولید می کند. یونیت هیتر تصویری برای سوزاندن ضایعات چوب یا چوب به منظور تولید مقادیر صنعتی گرمای منتقل شده از طریق مبدل حرارتی انتگرال به جریان هوا طراحی شده است. نتیجه یک یونیت هیتر فضایی است که کمی شبیه تلاقی یک اجاق بزرگ چوبی و یک یونیت هیتر فضایی به سبک "گلوله" است. پس از نصب ، سالانه گرما از چوب های ضایعاتی برای هزینه تامین انرژی فن تامین می شود. مبدل حرارتی لوله در بالای یونیت هیتر اطمینان می دهد که پس از روشن شدن ، گرما می تواند به سرعت و به راحتی بر روی جریان هوا از طریق لوله ها تحویل شود. مجهز به فن سانتریفیوژ برای اتصال کانالها ، برای پخش هوای گرم در مکانهای خاص یا حتی از طریق اتاقهای مجاور مناسب است.

یونیت هیتر کابینتی

طیف گسترده ای از یونیت هیتر های کابینتی با انواع سوخت ها و فن های الکتریکی در بازار وجود دارد.

انتخاب یونیت هیتر

انتخاب کاربردی ترین اندازه و مقدار یونیت هیتر برای بدست آوردن بهینه ترین هزینه در هر شرایط خاص پیچیده است. تعداد دیگری از متغیرها وجود دارد که به محاسبه کلی کمک می کند از جمله:

  • دمای محیط بیرون
  • مصالح ساختمانی و میزان عایق کاری ساختمان
  • کارایی سیستم گرمایشی
  • دقت کنترل سیستم گرمایشی
  • ترجیح سوخت
  • ارتفاع فضا برای گرم شدن تعیین می کند که آیا فن (های) تخریب به کارایی کلی اضافه شود .


:: برچسب‌ها: یونیت هیتر , پایا دما ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم داوودی


چه آبگرمکن برقی داشته باشید و چه آبگرمکن گازی، بدون نیاز به تماس با یک متخصص برای کمک به شما می توانید آن را روشن کنید. آبگرمکن برقی به یافتن قطع کننده مدار و روشن کردن آن نیاز دارد ، در حالی که یک آبگرمکن گازی برای روشن شدن به چراغ خلبان احتیاج دارد. یکی از مهمترین مراحل این است که مطمئن شوید آبگرمکن شما قبل از راه اندازی کاملاً پر از آب است.

منبع تغذیه و شیر گاز یا قطع کننده مدار را خاموش کنید.

سوپاپ گاز را به "خاموش" تبدیل کنید ، یا مطمئن شوید که کلید قطع کننده بخاری آب در قطع کننده مدار خاموش باشد. برای خاموش کردن منبع تغذیه ، شیر خط تأمین آب سرد را که به مخزن وارد می شود بپیچانید (معمولاً از بالا). 

کلید قطع کننده بخاری آب شما باید دارای برچسب باشد ، اما اگر اینگونه نیست ، پیش بروید و برق اصلی را خاموش کنید.

مخزن را تخلیه و شستشو دهید تا تمیز شود.

برای تخلیه مخزن آب خود ، یک شیلنگ را به قسمت پایین مخزن در جایی که شاخه وجود دارد وصل کنید. شلنگی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بلند باشد تا بتواند به یک زهکشی در طبقه نزدیک یا سینک ظرفشویی یا تا بیرون حیاط کشیده شود. سپس شیر تخلیه را روی مخزن آب باز کنید تا روند تخلیه آغاز شود. با باز کردن یک شیر آب گرم نزدیک به مخزن ، به شما کمک می کند تا سریعتر تخلیه شود و همچنین می توانید پیشرفت آن را بررسی کنید. شیر تأمین آب سرد را دوباره باز کنید تا باقیمانده یا مواد معدنی اضافی از مخزن خارج شود.

  • اجازه دهید آب سرد 5-10 دقیقه از دریچه تخلیه خارج شود.

  • اگر مخزن تازه نصب شده باشد ، می توانید از فلاش عبور کنید. شلنگ را وصل نکنید و دریچه تخلیه را باز نکنید و از شیر آب گرم نزدیک استفاده کنید تا بدانید چه موقع مخزن پر است - جریان ثابت آب بدون پاشیدن علامت آن است.

در حالی که منبع تغذیه آب باز است ، شیر تخلیه را خاموش کنید.

هنگامی که مخزن شما خارج شد و آب تمیز از شلنگ خارج شد ، دریچه تخلیه را ببندید و شیلنگ را خارج کنید. اکنون مخزن آب شما باید دوباره پر شود. شیر را روی شیر آب نزدیک نگه دارید تا هنگام پر شدن مخزن هوا بتواند از آن خارج شود. 

به بررسی شیر آب گرم داغ نزدیک ادامه دهید.

شیر آب گرم شما این است که شما از پر شدن مخزن خود مطلع خواهید شد. به محض دیدن و شنیدن جریان خوب و مداوم آب از طریق شیر آب ، آبگرمکن شما پر است. اگر صدای پاشیدن شنیدید ، این بدان معناست که هوا همچنان از مخزن خارج می شود. می توانید شیر را به محض اینکه جریان ثابت داشته باشد ببندید.

منبع تغذیه یا قطع کننده مدار را روشن کنید.

اکنون که مخزن پر شده است ، آماده روشن کردن آبگرمکن هستید. اگر با گاز سروکار دارید ، وقتی می توانید چراغ خلبان را روشن کنید شیر گاز را به وضعیت "روشن" تغییر دهید. برای آبگرمکن برقی ، قطع کننده مدار را دوباره روشن کنید. 



:: برچسب‌ها: آبگرمکن دیواری , آبگرمکن ایستاده , آبگرمکن مخزن دار , آبگرمکن بدون مخزن ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 | نظرات ()